Netwerkdiner Sligro “a digital food experience”
Netwerkdiner Sligro “a digital food experience”
Op 14 februari werd het 1e netwerkdiner in 2017 van het CIO Platform Nederland gehost bij de Sligro Food Group in Veghel. In het bijzonder fraaie en inspirerende Inspiratielab ZiN werden we ontvangen door Maurice van Veghel, CIO van Sligro Food Group. ZiN is speciaal ingericht om onder andere culinair te genieten en waardevolle ontmoetingen te realiseren!
Het eerste deel van het netwerkdiner werd besteed aan ontwikkelingen binnen de CIO Platform Nederland vereniging. In 2016 heeft het CIO Platform Nederland een bijdrage geleverd aan het tot stand komen van de publicatie NL Digitaal. Doel van de publicatie is middelbare scholieren bewuster te maken van de carrière mogelijkheden in de IT en daarnaast helpt het leden van Raden van Bestuur en/of Commisarissen bij de bewustwording van de kansen en uitdagingen die IT kan bieden. Naast de publicatie van NL Digitaal werkt het CIO Platform Nederland op dit moment samen met enkele interessante initiatieven waaronder, het manifest voor een duurzame samenleving, de veilig e-mail coalitie en GeefITDoor. We zijn nog op zoek naar samenwerking met midden en kleinbedrijf op enkele van onze thema’s. Ideeën zijn welkom.
Met de aanwezigen hebben we het concept programma van de jaardag 2017 gedeeld. Op dit moment worden de sprekers voor die dag benaderd. Als afsluiter van het eerste deel hebben we een goede discussie met elkaar gevoerd over CDO-schap en de werving van IT skills/functionarissen.
Vervolgens gaf Maurice in een prachtige metafoor - over met een vliegtuig naar Dubai, in plaats van met het busje naar Italië - aan hoe heftig de transformatie is, waar Sligro grote stappen in zet. Ook had hij een interessante mix van collega's binnen en buiten zijn team gevraagd om ons mee te nemen in de verschillende uitdagingen die binnen de foodservice branche voorkomen en hoe Sligro deze het hoofd biedt. Een mooi voorbeeld is dat Sligro zich houdt bij de B2B markt, maar heel ver meedenkt hoe de klanten van hun afnemers te verleiden en te binden met het uiteenlopende assortiment. De snelheid waarmee de bestellingen online moeten plaatsvinden, de self service BI portals waar inzichten worden gegeven in marges en derving, tot aan de data driven strategie voor de 130 Emté Supermarkten. Bij deze laatste werden enkele inzichten gedeeld met betrekking tot de mogelijkheden met klantdata, hoe dat verrijkt wordt en het gemak waarmee waarde wordt toegevoegd voor klanten en hen daarmee verbindt aan de winkels.
Het nagenieten van de sessie gebeurde tijdens een culinair hoogstaand lopend diner. À la minute werden de gerechten bereid en prachtig opgemaakt waar we bij stonden; zelfs de koks kregen allerlei vragen op zich afgevuurd tijdens het koken! Onze ontmoeting met de leden was weer waardevol, Maurice en team: Bedankt!