ONVZ | Bedrijven struikelen over hun chaotische data op weg naar AI-succes

ONVZ | Bedrijven struikelen over hun chaotische data op weg naar AI-succes

14 oktober 2024

Leden in het Nieuws! In dit artikel van FD vertelt Anna Chernilovskaya, chief information officer (cio) bij zorgverzekeraar ONVZ, dat ze het nog lang niet ziet gebeuren dat een door artificiële intelligentie (AI) aangestuurde chatbot de vragen van klanten over hun zorgverzekering beantwoordt?

2024-10-14  Leden in het Nieuws Anna C. ONVZ

‘Dat voor elkaar krijgen zou een enorme investering vergen en tijd kosten. Mijn team van twintig data-analisten is dan vermoedelijk eerst een paar jaar met niks anders bezig.’ Want voordat ‘slimme’ chatbots foutloze, zinnige en bruikbare antwoorden kunnen geven, zullen ze eerst gevoed moeten worden met informatie. En dat is ingewikkelder dan het klinkt.

Lees het volledige interview met Anna hier

Close